The big city - Reisverslag uit Calcutta, India van Gerard & Alice - WaarBenJij.nu The big city - Reisverslag uit Calcutta, India van Gerard & Alice - WaarBenJij.nu

The big city

Door: * * *

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Alice

16 Maart 2014 | India, Calcutta

(For English scroll down)

We zijn weer terug in het chaotisch, druk, viezig, overvolle Calcutta. Het is nog warmer dan warm, zo'n 35 graden. Het blijft een fascinerend stad met zijn grote en kleine kronkelwegen, markten (natuurlijk), straatleven. Het is opvallend hoeveel mensen er op straat wonen. Het hotel ligt dan ook midden in het centrum, op de hoek van onze straat wassen de mannen zichzef en hun lapjes. Geen idee hoe de vrouwen het doen. We zijn hier beland op het moment dat Holi gevierd wordt, de feest van de kleuren. Hierdoor kunnen we geen foto's meer nemen, je wordt met poeder in alle kleuren van de regenboog bekogeld.
Morgenochtend vroeg zijn we onderweg naar Doha, Qatar. Ik verheug me er al op om te weken in een warme bad.

* * *

We have returned to chaotic, busy, overcrowded Calcutta, with its winding back alleys, markets (need I mention), street life. We seem to have struck more people actually living on the street than we had noticed on previos trips. But then again, our hotel is smack bang in the middle of the city. At the end of our street men wash both themselves and their clothes; I wonder how the women manage it. It's hotter than hot, around 35 degrees. Quite a difference from the mountains. We've arrived here right when Holi starts, the festival of colour. Because of this photography will be a risk, seeing you get doused in all colours of the rainbow as you walk the streets.
Tomorrow morning early we leave for Doha in Qatar. I'm looking forward to soaking off weeks of travel in a hot bath.

P.S. Will post a few photos in the next few days.

Gerard & Alice

Wij houden van reizen. Ik (hij) kreeg de smaak te pakken al op mijn 20ste toen ik naar Mexico ging. En ben inmiddels in veel landen geweest. Ik (zij) begon met reizen toen ik de eerste keer vanuit Australië naar Nederland kwam op familie bezoek, ook op m'n 20ste. Wat het reizen zo fijn maakt is de mensen. Daar gaan wij voor. Soms omschrijft een reisgids een plek als 'er valt niets te doen'. En vaak zijn dat de leukste plekken.