Arrival - Reisverslag uit Calcutta, India van Gerard & Alice - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit Calcutta, India van Gerard & Alice - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: ``````

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Alice

06 Februari 2014 | India, Calcutta

Saturday 8 February
(For English scroll down)

`````

Het was 36 uur van start tot eindpunt ... Amsterdam naar Bhotaka. Een beetje brak na 2 x overstappen, 4 uur wachten op de houten stationsbanken in Calcutta en ruim 6 uur met de trein. Bij het station van Jajpur Road staan Ranjit, zijn vrouw en 4 van de kinderen ons op te wachten. En onze vertrouwde chauffeur.
We zijn afgeladen met 80 kg baggage, waarvan 15 kg van ons is. De rest is kleding, schoenen en parfum voor de familie, giften van onze eigen familie, vrienden en collega's. En 42 Waka Waka zonnepaneel lampjes. Door de actie van Antilope Outdoor, ''Buy one = Give one'' (voor elke Waka Waka lampje verkocht doneren ze er een aan een arme familie in Ranjit's dorp) konden we de eerste donaties gelijk meenemen. En te bedenken dat het nog niet in de lokale krant of op sociaal media geplaatst is.
Er zijn meer dan genoeg mensen die binnen de categorie 'arme gezin' vallen. Ranjit kent de omstandigheden van de dorpelingen en heeft z'n lijst al klaar liggen. Hiermee zullen de komende dagen gevuld zijn; we kijken er naar uit.

`````

36 hours after starting off we've finally arrived at our destination. A little worn out after 2 flight transfers followed by a long wait for the train before travelling another 6 hours to Orissa.It's all worth it to get off at our stop and be met by Ranjit, his wife and 4 of the children. And our usual driver.
We're loaded down with 80 kg of goods, way over the limit but we had a lot of luck at the check-in counter. Only 15 kg is ours. The rest is clothing, shoes and perfume for the family, given by our family, friends and colleagues. And 42 Waka Waka solar lights. Our local sport shop Antilope Outdoor ran a campaign under the slogan: Buy one = Give one; for every Waka Waka sold they donated one for a poor family in Ranjit's village. These are the first consignment, and the local newspapers and social media have not yet placed their pieces.
There are more than enough candidates who we fall into the ' poor family' category. Ranjit knows their circumstances and has a list already to go. This will be part one of our trip. A part we're very much looking forward to.